- 1 doniczki (może być to dowolny pojemnik, np. po dużym jogurcie lub małe wiaderko),
- ziemi ogrodniczej,
- 1 plastikowej łyżki,
- 1 ziarna fasoli.
Uczniowie będą prowadzić obserwację przez okres 3 tygodni. W tym czasie powinni codziennie obserwować ją i dbać o nią poprzez:
- umieszczenie jej w miejscu, którym będzie miała dostęp do światła,
- podlewanie jej co 3 dni małą ilością wody
W rubryce "uwagi" mogą wpisać wszystkie swoje uwagi (np. uszkodzenie rośliny, potrzebę zastosowania podpórki, itp). Rubrykę "podlewanie" uzupełniamy wstawiając znak "+" (jeżeli tego dnia miało miejsce) lub "-" (jeśli tego dnia roślina nie była podlana).
Po upływie 3 tygodni uczniowie przyniosą wyhodowane fasolki oraz uzupełnione tabelki do oceny. Oceniana jest obserwacja prowadzona przez ucznia, a nie wygląd rośliny! Nie ma co się przejmować jeśli roślinka się złamie, zgnije czy po prostu nie wyrośnie - w takim wypadku kontynuujemy obserwację wpisując tylko w rubrykę "uwagi" opis sytuacji.
Aby otrzymać ocenę bardzo dobrą uczniowie muszą okazać wypełnioną tabelę (nawet jeśli roślina nie wyrośnie, to wypełniamy tabelę zgodnie z prawdą) i roślinę. Okazanie samej tabeli może być ocenione najwyżej na ocenę dobrą, zaś samej rośliny - na ocenę dopuszczającą.
PRACA DODATKOWA (tylko dla chętnych)
Dodatkowo uczniowie szczególnie zainteresowani mogą przeprowadzić także doświadczenie badające jedno z wymienionych poniżej zagadnień:
- wpływ obecności soli na kiełkowanie i rozwój roślin
- wpływ natężenia światła na barwę roślin
- wpływ dostępności wody na kiełkowanie i rozwój roślin.
Powodzenia!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz