Powinniście:
1. Wiedzieć czym jest atmosfera (str. 58) i czego się składa (str. 60).
2. Wiedzieć czym jest pogoda i umieć wymienić jej składniki (str. 60).
3. Znać wpływ pogody na życie człowieka (str. 60).
4. Wiedzieć czym jest ciśnienie atmosferyczne (str. 60), w jakich jednostkach i jakim przyrządem je mierzymy (str. 61).
5. Wiedzieć czym jest i jak powstaje wiatr (str. 61), w jakich jednostkach i jakim przyrządem go mierzymy (str. 62 - 63).
6. Znać stosowane na świecie skale temperatury: Celsjusza, Kelvina, Fahrenheita (str. 64 + zeszyt), wiedzieć jakim przyrządem mierzymy temperaturę (str. 64).
7. Wiedzieć jak prawidłowo mierzyć temperaturę za pomocą termometru (str. 65) i co zrobić jeżeli stłucze się termometr rtęciowy (zeszyt).
8.Wiedzieć czym są: deszcz, śnieg, grad, rosa, sadź, szron, gołoledź (str. 65 - 68 + zeszyt).
9. Znać rodzaje chmur i wiedzieć, które z nich niosą za sobą opady, a które nie (str. 67).
10. Wiedzieć czym jest burza, grzmot i błyskawica (str. 68) i umieć w przybliżeniu obliczyć odległość uderzenia pioruna od miejsca, w którym się znajdujemy (str. 69).
11. Wiedzieć jak zachować się w czasie burzy zarówno w pomieszczeniu jak na zewnątrz (str. 69).
12. Wiedzieć jak wygląda i kiedy pojawia się tęcza (str. 69).
13. Znać daty przesileń i równonocy (zeszyt).
14. Umieć wymienić po 3 zjawiska przyrodnicze charakterystyczne dla każdej z pór roku (str. 70 - 73).
15. Znać procesy zmiany stanu skupienia wody (z poprzednich rozdziałów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz